Meltwater vahvistaa tekoälypohjaisia analyysipalveluitaan uusimmalla yritysostolla

Helsinki (maaliskuu 21, 2018)

Meltwater, Media Intelligence – palveluiden sekä ulkoisen tiedon hyödyntämisen edelläkävijä, ilmoitti tänään ostaneensa DataSift-yrityksen. DataSift on privacy-by-design-alustatoimittaja, eli tietosuoja-asiat on otettu huomioon jo alustan suunnitteluvaiheessa. DataSift koostaa yrityksille reaaliaikaisia ​​näkemyksiä verkko- ja sosiaalisen median lähteitä hyödyntäen, suojellen samalla käyttäjän yksityisyyttä. Yritysosto on järjestyksessään Meltwaterin kuudes viime vuonna, ja vahvistaa täten yhtiön kasvua johtavaksi tekoälypohjaisen kilpailutiedon toimittajaksi Outside Insight -alustallaan.

“Yhdistämällä koneoppimisen ja suuren määrän julkisesti verkossa saatavilla olevaa tietoa voit nyt ymmärtää ja seurata Porterin viiden kilpailuvoiman mallia reaaliaikaisesti yrityksesi strategisten mahdollisuuksien ja uhkien kartoittamisessa. Johtajat, jotka hyödyntävät tämän tilaisuuden saavat datan hyödyntämisen kautta etulyöntiaseman verrattuna niihin jotka eivät” kertoo Meltwaterin perustaja ja toimitusjohtaja Jorn Lyseggen. “DataSift on rakentanut skaalattavissa olevan alustan, jonka avulla kehittäjät voivat suodattaa verkko- ja sosiaalisen median dataa reaaliajassa helposti hyödynnettävään muotoon suojellen samalla käyttäjän yksityisyyttä. Yhdistettynä Meltwaterin tekoälypohjaisiin ratkaisuihin ja kykyyn talteenottaa tietoa voimme yhdessä haastaa Business Intelligence-alan perinteisiä toimintamalleja joko rakentamalla uusia sovelluksia tai täydentämällä olemassa olevia yksittäisiä signaaleja, jotka voidaan saada vain ulkoisista tiedoista. ”

Meltwaterilla ja DataSiftilla on kumppanuudet, tiedot ja tekoäly palvella kasvavaa kilpailutiedon markkinaa edistyneellä analytiikalla. DataSiftin toimitusjohtaja Tim Barker ja teknologiajohtaja Lorenzo Alberton ovat liittyneet Meltwaterin tiimiin ja lisäävät johtoryhmän vahvuuksia Outside Insight -alustan kehittämisessä.

“Jaamme saman vision ja intohimon ulkoisen tiedon ja algoritmien entistä tehokkaammasta hyödyntämisestä yrityksesi strategisessa päätöksenteossa”, sanoo DataSiftin toimitusjohtaja Tim Barker. “Kun muut teknologiayritykset integroivat parhaillaan eri datamallejaan, olemme innoissamme liittymässä Meltwaterin kaltaisen vakiintuneen toimijan yhteyteen luomaan avoimen datan hyödyntämismahdollisuuksia sovelluskehittäjille ja datatieteilijöille. ”

Vuonna 2010 perustetulla DataSiftillä on yli 15 kumppania, kuten WordPress, Facebook ja LinkedIn. DataSiftillä on myös ekosysteemi, jonka avulla kehittäjät voivat saada tietoa ja sovelluskehittäjät sisällyttää nämä näkemykset osaksi omia ohjelmistopalveluitaan. DataSiftin patentoitavassa tekniikassa käytetään anonymiteettiä, aggregaatiota ja muokkausta tiedon saamiseksi suojellen samalla käyttäjien identiteettiä.

DataSift-asiakkailla on nyt pääsy Meltwaterin tietojärjestelmään ja hienostuneisiin tekoälypohjaisiin malleihin tiedon luokittelemiseksi. Lisäksi he saavat kokeneen yhteistyökumppanin paikallisella osaamisella yli 55 markkinalla kuudella mantereella.

“Meltwater-alusta on analysoinut web-tietoja jo yli vuosikymmenen ajan, ja olemme panostaneet tekoälypohjaisten menetelmien kehittämiseen järjestelmällisesti näiden toimintamuotoisten tietolähteiden käytöstä”, sanoo Aditya Jami Meltwaterin teknologia- ja tekoälyjohtaja.

“DataSiftin edistyksellinen analytiikka-alusta on tervetullut lisä talon sisäiseen osaamiseen kun tietosuojakysymykset ja sääntely, kuten GDPR (General Data Protection Regulation), kasvavat. DataSiftin teknologia on keskeinen osa viimeaikaisten yritysostojen integrointia, jotta voimme tuottaa seuraavan sukupolven älykästä, ulkoista dataa hyödyntävää palvelua, jonka pohjalta asiakkaat tekevät tietoon pohjautuvia päätöksiä. ”

Meltwater
Meltwater auttaa yrityksiä tekemään parempia, dataan perustuvia päätöksiä hyödyntämällä ulkoista tietoa. Yli 23 000 yritystä käyttää Meltwaterin media intelligence -palvelua pysyäkseen ajan tasalla miljardeista internetin keskusteluista, kerätäkseen relevantit tiedot ja käyttääkseen tietoa strategisesti brändin hallinnassa ja pysyäkseen kilpailijoidensa edellä. Globaalisti yrityksellä on 55 toimistoa kuudella mantereella ja pääkonttori sijaitsee San Franciscossa. Meltwater on kasvanut Suomessa kymmenessä vuodessa neljän henkilön start-upista 65 työntekijän organisaatioksi. Meltwaterin liikevaihto Suomessa on noin yhdeksän miljoonaa euroa. Lisätietoja saat osoitteesta Meltwater.com.

DataSift
DataSift on johtava inhimillistä dataa tarjoava teknologiayhtiö, joka auttaa sovellusten kehittäjiä maksimoimaan inhimillisen datan arvon reaaliajassa. DataSiftin PYLON-alusta prosessoi päivässä miljardeja käyttäjien interaktiota muuttaen datan liiketoimintatiedoksi vaarantamatta käyttäjien yksityisyyttä. Vuonna 2010 perustetun DataSiftin pääkonttori on San Franciscossa, ja toimistot ovat New Yorkissa, Readingissa ja Lontoossa Britanniassa. DataSift on sovelluskehittäjien ekosysteemi, joka tarjoaa ratkaisuja agenteille, sovellusten rakentajille ja tuotemerkeille. Lisätietoa Datasift.com.

Lisätiedot:
Lotta Siutla, Business Development Director, Meltwater Suomi
lotta.siutla@meltwater.com, puh. 050-4108585

Englanninkielinen tiedote: https://www.meltwater.com/press/meltwater-acquires-datasift/