29.3.2016 (San Francisco, Kalifornia): Media intelligence -palveluiden globaali markkinajohtaja ilmoitti tänään ostavansa Virginiassa pääkonttoriaan pitävän ohjelmistoyritys Encore Alertin, joka kerää keinoälyn avulla kellon ympäri reaaliaikaista dataa välittääkseen yrityksille kriittistä markkinoinnin ponnisteluita helpottavaa tietoa.

”Me hukumme sosiaaliseen mediaan, ja haasteena on tunnistaa päätöksenteon kannalta tärkeä tieto”, kuvaa Meltwaterin perustaja ja toimitusjohtaja Jorn Lyseggen. ”Encore Alertin tiimi on ottanut haasteen vastaan. He ovat kolmen ja puolen vuoden ajan työskennelleet väsymättä tiivistääkseen sekalaisen informaation muutamaksi päivittäiseksi hälytykseksi. Heidän keinoälyä hyödyntävät algoritminsa ovat onnistuneesti auttaneet monia amerikkalaisia huippubrändejä kuten Denver Broncos, Le Creuset ja CES–pysymään ajan tasalla kriiseistä, tärkeistä tapahtumista ja kriittisen tärkeistä trendeistä.”

Encore Alert järjestelee omilla algoritmeillaan reaaliajassa miljardeja sosiaalisen median osumia identifioidakseen trendit, löytääkseen tärkeät mielipidevaikuttajat ja varustaakseen käyttäjänsä kriittisellä liiketoimintatiedolla. Lähettämällä vain tärkeimmät hälytykset Encore Alert mikä auttaa markkinoinnin ammattilaisia keskittymään olennaiseen ja vapauttaa näiltä paljon aikaa.

”Odotamme innolla Meltwaterin tiimiin liittymistä”, kertoo Encore Alertin toimitusjohtaja James Li. ”Sitä mukaa kun kaupallisista brändeistä käytävien verkkokeskusteluiden määrä jatkaa eksponentiaalista kasvua, reaaliaikaisten hälytysten tarve on suurempi kuin koskaan ennen. Meltwaterin työntekijät jakavat tämän vision, ja olemme innoissamme yhteistyöstä ja voidessamme tarjota ratkaisun tuhansille asiakkaille ympäri maailman.”

”Encore Alertin oman teknologien lisääminen sosiaalisen median tarjontaamme auttaa meitä auttamaan 24 000 globaalia asiakastamme kasvattamaan seuraajien määrää, vahvistamaan engagementia, lisäämään verkkoliikennettä ja hallitsemaan brändin mainetta. Meltwaterin ja Encore Alertin fuusio on yksi askel tavoitteessamme rakentaa maailman älykkäin ulkoista dataa hyödyntävä palvelu, jonka pohjalta asiakkaat tekevät tietoon pohjautuvia päätöksiä.”

Lisätiedot:
Markus Tandefelt, Business Development Director, Meltwater Suomi
markus.tandefelt@meltwater.com, puh. 040 833 1827

Meltwater

Meltwater auttaa yrityksiä tekemään parempia, dataan perustuvia päätöksiä hyödyntämällä ulkoista tietoa. Yli 23 000 yritystä käyttää Meltwaterin media intelligence -palvelua pysyäkseen ajan tasalla miljardeista internetin keskusteluista, kerätäkseen relevantit tiedot ja käyttääkseen tietoa strategisesti brändinhallinnassa ja pysyäkseen kilpailijoidensa edellä. Meltwater toimii kuudella mantereella yli 50 toimistossa, ja on omistautunut henkilökohtaiseen globaaliin ja paikalliseen asiantuntemukseen perustuvaan palveluun.

Meltwaterilla on myös voittoa tavoittelematon teknologiakoulu MEST, joka kouluttaa tulevaisuuden yrittäjiä.

Encore Alert
Encore Alert (www.encorealert.com) auttaa automatisoidun keinoälyteknologian avulla markkinoinnin ammattilaisia tunnistamaan ja hoitamaan trendit, viestintäkriisit ja tärkeät maininnat. Vuonna 2013 perustetun Encore Alertin taustalla on huippusijoittajia – 500 Startups, HBS Angels ja NextGen Venture Partners. Meltwater osti Encore Alertin maaliskuussa 2016.