Meltwater ostaa johtavan sosiaalisen median analytiikkayritys Sysomoksen

Helsinki (huhtikuu 24, 2018)

Meltwater, Media Intelligence – palveluiden sekä ulkoisen tiedon hyödyntämisen edelläkävijä, ilmoitti tänään ostaneensa Sysomoksen, sosiaalisen median analytiikkaan ja vuorovaikuttamiseen erikoistuneen markkinajohtajan. Yrityskaupan myötä asiakkaiden on mahdollista analysoida sosiaalista mediaa, uutisia ja muuta ihmisen luomaa sisältöä yhdellä alustalla.

“Kaikki sosiaalisen median analytiikkayritykset tarkastelevat sosiaalisen median dataa erillisenä muusta datasta, jolloin brändien ja yritysten on haastavaa muodostaa kokonaisvaltaisia näkemyksiä”, sanoo Meltwaterin perustaja ja toimitusjohtaja Jorn Lyseggen. “Sysomos-yrityskaupan myötä voimme yhdistää uutiset ja sosiaalisen median yhden yrityksen alle, tarjoten sosiaalisen median datalle kontekstia ja lisäten samalla sosiaalisen median vuorovaikuttamisen osaksi uutis- ja mediaseurannan tarjontaamme.”

Viestinnän ammattilaisille, jotka vuorovaikuttavat sosiaalisen median vaikuttajien kanssa, Meltwaterin nykyinen Media Intelligence -liiketoiminta tulee nyt tarjoamaan integroidun uutisseurannan ja sosiaalisen median vuorovaikutuksen. Meltwaterin alaisuuteen Sysomos muodostaa Social Analytics -liiketoiminnan, joka keskittyy tuottamaan ajankohtaisia ja relevantteja näkemyksiä brändeille ja markkinointitiimeille. Molemmat liiketoiminta-alueet tukevat Meltwaterin missiota tarjota yrityksille tietoa ulkoisista tietolähteistä.

“Liittymällä Meltwater-tiimiin meidän asiakkaamme hyötyvät yhden maailman ensimmäisiin lukeutuvan SaaS-yrityksen maailmanlaajuisesta mittakaavasta”, kertoo Sysomosin entinen toimitusjohtaja Peter Heffring, joka tulee johtamaan Meltwaterin Social Analytics -liiketoimintaa. “Sysomos-alustan haku- ja analyysikokemuksen parantamiseksi hyödynnämme Meltwaterin AI-malleja ja strukturoimattomasta verkosta kerättyä informaatiota. Tämä tulee tarjoamaan asiakkaillemme tarvittavan kontekstin kerätä enemmän oleellista tietoa heidän ansaittujen ja omistettujen sosiaalisten kanaviensa kautta.”

Viimekuisen DataSiftin hankinnan jälkeen Sysomoksen osto tekee Meltwaterista sekä sosiaalisen median analytiikan että Media Intelligencen markkinajohtajan. “Ei riitä, että antaa asiakkaille raakaa dataa tai pinnallista analytiikkaa, koska yritykset tarvitsevat relevantteja insighteja. Ottaen huomioon yhteiset data-kumppanuudet, Sysomoksen sosiaalisen median analytiikan ja Meltwaterin AI-mallit, voimme yhdistää sosiaalisen median ja uutisten kautta kerätyt tiedot ja pystymme tarjoamaan mullistavia näkemyksiä molempien asiakkaille,” sanoo Niklas de Besche, Meltwaterin Executive Director of Product. “Sysomoksen ollessa Meltwater-tuotemerkin alla voimme myös tarjota asiakkaillemme entistä paremman integraation sosiaalisen vuorovaikuttamisen ja mediaseurannan välillä.”

Sysomos on Meltwaterin seitsemäs yritysosto viimeisten 18 kuukauden aikana.

Meltwater
Meltwater auttaa yrityksiä tekemään parempia, dataan perustuvia päätöksiä hyödyntämällä ulkoista tietoa. Yli 26 000 yritystä käyttää Meltwaterin media intelligence -palvelua pysyäkseen ajan tasalla miljardeista internetin keskusteluista, kerätäkseen relevantit tiedot ja käyttääkseen tietoa strategisesti brändin hallinnassa ja pysyäkseen kilpailijoidensa edellä. Globaalisti yrityksellä on 55 toimistoa kuudella mantereella ja pääkonttori sijaitsee San Franciscossa. Meltwater on kasvanut Suomessa kymmenessä vuodessa neljän henkilön start-upista 65 työntekijän organisaatioksi. Meltwaterin liikevaihto Suomessa on noin yhdeksän miljoonaa euroa. Meltwater on sitoutunut edistämään data science ekosysteemiä sekä Afrikassa järjestettävän yrittäjyysohjelma MESTin, että maailmanlaajuisen data science yhteisön Shack15 kautta. Lisätietoja saat osoitteesta Meltwater.com.

Sysomos
Sysomos on maailmanlaajuinen markkinajohtaja sosiaalisen median markkinoinnin ja analytiikan alalla, joka auttaa yrityksiä muuttamaan tietoihin perustuvia näkemyksiä toimiviksi asiakkaiden vuorovaikutusmahdollisuuksiksi. Yhtenäinen, tietoon perustuva alusta tarjoaa markkinoijille helpoimman tavan etsiä, löytää, kuunnella, julkaista, osallistua ja analysoida ansaitun, omistaman ja maksullisen median kautta. Sysomos palvelee yli 1 200 asiakasta, joista 80 prosenttia on maailman parhaita toimistoja ja globaaleja brändejä. Lisätietoja saat osoitteesta Sysomos.com.

Lisätiedot:
Lotta Siutla, Business Development Director, Meltwater Suomi
lotta.siutla@meltwater.com, puh. 050-4108585

Englanninkielinen tiedote: https://globenewswire.com/news-release/2018/04/24/1485941/0/en/Meltwater-acquires-leading-social-analytics-company-Sysomos.html