fabian-gif
Sedan augusti 2013 har Fabian Della Morte Pålstam arbetat på Meltwater. Nu kliver han på rollen som Managing Director för säljavdelningen på kontoret i Göteborg.

Hans främsta uppdrag blir att leda säljavdelningen för att uppnå de uppsatta målen. I rollen som Managing Director kommer Fabian rekrytera, utbilda och stötta anställda så väl som att effektivisera organisationen och driva tillväxt.

Säljavdelningen jobbar med att nå ut till nya kunder på marknaden och hitta företag och organisationer som har behov av Meltwaters tjänster. Bland annat ligger fokus på att utbilda marknaden om varför en strukturerad omvärldsbevakning behövs. En omvärldsbevakningslösning är en extremt viktigt komponent för att företag ska fatta informerade beslut och lägga rätt strategier. I och med digitalisering och utveckling av media är problemet inte att hitta information utan att filtrera och förstå den.

Vad är det första du ska genomföra som ny ansvarig för vår nykundsförsäljning i Göteborg?

Köpa ett pingisbord, vi på kontoret i Göteborg har länge saknat det säger Fabian och ler. Skämt åsido. Jag vill fortsätta utveckla Göteborgskontoret. Det har gått bra en längre tid nu men det handlar mycket om att expandera i fråga om anställda så att vi kan bli en ännu större spelare på den svenska marknaden men också för att växa internationellt. Vidare vill jag utveckla vår kompetens och addera till den. Ta över rodret och accelerera!

Vad är din långsiktiga vision?

Meltwater har skapat en solid grund att stå på sett till produktutbudet som nu kommer ökas ytterligare inom en snar framtid med mycket mer sofistikerade lösningar. I takt med det måste vi utöka vår kompetens. Detta för verkligen förstå våra kunder och den marknaden de är på och de informationsbehov de har. Utöver detta vill vi se till att knyta duktiga nyexaminerade studenter till företaget som har ett driv, vill framåt och brinner för att utvecklas i karriären.

Vad är din långsiktiga vision för Meltwater i Sverige?

Det handlar om att utveckla marknaden ännu mer och förmedla för den var omvärldsbevakningsbranschen är på väg. Det är nånting annat idag än det var igår och det kommer vara nånting annat imorgon. Och där är vi på god väg.

Varför ska man bli kund till Meltwater?

Meltwater är en one stop -shop. Bevakning, PR-verktyg, community management, analys. Alla dessa delar blir allt viktigare men kanske vid olika tidpunkter för ett företag och då är det en klar fördel att ha allt samlat under samma tak. Det är vi ensamma med att erbjuda. Vidare handlar det om den internationella aspekten vi erbjuder. Vår tjänst låter dig täcka din omvärld globalt trots att man bara verkar i Sverige för att bättre förstå hur dina konkurrenter reagerar på olika omvärldsfaktorer. Även detta erbjuder bara Meltwater. Detta är vårt commitment, att vara behjälpliga från första kontakt till implementering och löpande konsultation. Vi är stolta över det och jag tror det är därför så många väljer att stanna hos oss. Det bygger på ett genuint intresse från vår sida och övertygelsen att våra tjänster är nyckeln till problemlösning på flera olika nivåer hos våra kunder.

Varför har Meltwater så många nöjda kunder?

Vad vi har att erbjuda är en extremt bra produkt som vi har investerat otroligt mycket pengar i att utveckla. Det i sig gör oss speciella. Sedan tror jag det har mycket att göra med det engagemang som genomsyrar företaget. Tillsammans brinner vi för att hjälpa våra kunder och i slutändan är det vad som bygger upp affärsförståelse och kundrelationer samt håller kunder nöjda. Här är vi är progressiva, globala, en av de största i branschen men även de som är mest på tårna och hungriga. Meltwater svarar inte bara på marknadens behov utan försöker även sätta trenderna för vad som komma skall och i att vara först med det har man en klar fördel.

IMG_0165

Har du frågor till Fabian? Tveka inte att kontakta honom på: fabian.palstam@meltwater.com eller 0700 90 83 94