PRESSMEDDELANDE: London den 28 februari 2017

Sophie Hedestad
Marknadschef, Sverige
sophie.hedestad@meltwater.com

Meltwater lanserar nu Executive Alerts, ett unikt verktyg som är utformad för att chefer ska lägga rätt strategier och fatta informerade beslut. Med hjälp av Executive Alerts kan användaren hålla sig uppdaterad på vad som händer i den egna verksamheten, vad konkurrenterna satsar på samt vad som händer i branschen. Executive Alerts kan användas smidigt direkt via mobiltelefonen, vilket ger insikter i realtid och möjliggör omedelbart beslutsfattande.

Executive Alerts

executivealerts bild sweden
Meltwaters Executive Alerts använder en unik teknologi för att identifiera relevant information för användaren. Executive Alerts kan också identifiera avvikelse, det vill säga om det publiceras ovanligt mycket inlägg i sociala medier av negativ karaktär kan detta varna användaren att något håller på att hända.
Dessa typer av avvikelser ger företaget viktiga insikter om varumärket så väl som branschen. Executive Alerts kan också välja ut en handfull nyheter, ca 5-10 händelser, som mottagaren bör vara uppdaterad kring.

• Utformad för chefer: Levererar de mest kritiska insikterna om er, era konkurrenter och er industri i realtid.

• Dagliga sammanfattningar: Med Executive Alerts får ni dagligen sammanfattningar på 5-10 insikter som är viktiga att känna till.

• Smarta insikter: Förstå direkt vikten, kontexten och påverkan bakom varje Executive Alert.

• I realtid och på språng: Du får information om de viktigaste insikterna i realtid, som skickas via sms eller till din mejl.

• Få djupgående information: Med ett enda knapptryck får du utförliga rapporter som summerar trender relaterade till ditt varumärke och industri.

Zubair Timol, Director of Strategy EMEA på Meltwater kommenterar lanseringen: ”Seniora chefer inom alla funktioner behöver extern information i realtid för att fatta kloka beslut. Executive Alerts underlättar för just detta. Varje dag äger miljarder diskussioner rum online. Därför har det tidigare varit omöjligt att hålla sig uppdaterad om vad som sägs om ert varumärke och industri. Detta förändras nu.”

Här kan ni läsa mer om Meltwaters Executive Alerts.

Meltwater hjälper företag att fatta bättre och mer informerade beslut baserat på insikter från omvärlden. Över 25,000 företag använder Meltwaters plattform för mediabevakning för att följa konversationer online och få värdefulla insikter. Datan används för att fatta strategiska beslut och ligga steget före konkurrenter. Med över 50 kontor på sex kontinenter, fokuserar Meltwater på personlig och global service, baserat på lokal experis. Meltwater driver även Meltwater Entrepreneurial School of Technology (MEST), en icke-vinsdrivande organisation med målsättning att främja kommande generationers entreprenörskap. För mer information, följ gärna Meltwater på Twitter, Facebook, LinkedIn, YouTube, eller besök www.meltwater.com.