Stockholm den 14 mars 2017

Sophie Hedestad
Marknadschef, Sverige
sophie.hedestad@meltwater.com

Det nya partnerskapet innebär att Meltwater nu bevakar Youtube, podcasts, radio och TV. Ännu fler källor som levererar kritiska insikter till kunderna. Från och med idag kan Meltwater erbjuda sina kunder bevakning av radio, TV, podcast och fler källor på YouTube i Sverige.

”Nu levererar Meltwater ännu fler kritiska insikter till sina kunder. Det nya partnerskapet möjliggör att Meltwater bevakar ännu fler källor, till exempel podcasts och Youtube.” berättar Sophie Hedestad marknadschef på Meltwater i Sverige.

”Vi är superstolta att branschledande Meltwater blir vår första försäljningspartner. Det är ett tecken i tiden att talmediebevakning nu når marknaden på bred front. Samarbetet ökar radikalt vår kapacitet att leverera unika insikter om influencermedia – till massor av nya kunder.” säger Tor Rauden Källstigen, Grundare och VD på Signal Signal.

Om Signal Signal

Varje dag fångar Signal Signal automatiskt upp hundratals timmar ljud. Datan som samlas in skickas till en tal-till-text-analys. Den unika teknologin omvandlar ljud till text som sedan är sökbar. Därefter kan datan analyseras och man kan enkelt se de övergripande trenderna.

Signal Signal bevakar över 1400 källor i Sverige med fokus på radio, TV, podcast och YouTube. Tor Rauden Källstigen och Håkan Waara som är grundare till Signal Signal har en lång historik av välrennomérade appar inom ljud- och startupvärlden. 2014 lanserades den mobila poddstudion Opinion som nu har hundratusentals användare världen över. Strax därefter släpptes Aurora, en maskininlärnings-baserad podd-rekommendationsapp. Erfarenheterna av gränslandet där big data och talad media möts, satte grundarna i en unik position att ta sig an mediebevakning av talat ljud i stor skala.

Meltwater hjälper företaget att fatta bättre, mer informerade beslut. Meltwater är marknadsledande inom media intelligence och erbjuder lösningar för att bevaka traditionella medier, sociala medier, skicka ut pressmeddelanden, hantera sociala medier med mera. Idag använder mer än 25 000 företag världen över Meltwaters plattform för att vara uppdaterade på olika konversationer online. Meltwaters kunder får insikter som de kan använda dem i sin strategiska planering och ligga steget före sina konkurrenter.

Med fler än 1300 anställda på över 50 kontor globalt kan Meltwater erbjuda en produkt av världsklass. Samtidigt kan Meltwater ge konsultation grundad på lokal expertis.

Meltwater driver en skola i Ghana, Meltwater Entrepreneurial School of Technology (MEST). Det är en ideell organisation som arbetar för att utbilda och utveckla afrikanska studenter till att bli framgångsrika entreprenörer.
Håll dig uppdaterad på vad som händer, följ Meltwater på, Twitter, Facebook, LinkedIn, Youtube.