Meltwater Sprout Social Partnership

Meltwater inleder ett partnerskap med Sprout Social. Sprout Social är världsledande på ärendehantering av sociala medier. Det nya partnerskapet öppnar upp för nya möjligheter och innebär att Meltwaters kunder kan ta del av ännu en sofistikerad teknologi för att underlätta sitt arbete i sociala medier.

”Meltwater vill ständigt utveckla sin produkt och identifiera utvecklingsmöjligheter, vi tog ett strategiskt beslut när vi valde att ingå ett samarbete med en toppspelare på ärendehantering av sociala medier” berättar Jörn Lyseggen, CEO och grundare av Meltwater. ”Vi granskade över 100 företag och valde Sprout Social på grund av de har en av de starkaste produkterna på marknaden med en enastående användarvänlighet” fortsätter Jörn.

Tidigare i år gick Meltwater ut med att de investerat 25 miljoner dollar i sin flaggsskeppsprodukt för omvärldsbevakning. Meltwater Buzz som varit en separat produkt för att bevaka och hantera sociala medier har nu integrerats i en och samma plattform som omvärldsbevakningen.
Sprout Socials verktyg hjälper företag att hantera alla sina sociala kanaler i ett gränssnitt, man kan svara och interagera på Twitter, LinkedIn, Facebook, Google+ och Instagram. Med Sprout kan man göra ingående analyser på hur väl man lyckas i sitt kommunikationsarbete i sociala medier. Sprout Social blev nyligen utsedda av INC-magazine till ett av USAs snabbast växande företag. De har även vunnit ”2015 G2 Crowd award” för bästa ärendehantering av sociala medier.

”Engagemang genom sociala kanaler är mer kritiskt för att lyckas med sitt varumärke.” berättar Justin Howard, CEO för Sprout Social. ”Vårt partnerskap med Meltwater för färdigheter i världsklass tillsammans för att skapa häpnadsväckande kundupplevelser och vidare verka för meningsfullt engagemang”.

Meltwater hjälper företag att fatta bättre och mer informerade beslut som baseras på insikter från utsidan. Mer än 23,000 företag använder Meltwaters plattform för att hålla sig uppdaterade på miljontals konversationer online, hämta hem relevanta insikter och använda dem för att på ett strategiskt sätt forma sitt varumärke och ligga i framkant jämfört med sina konkurrenter. Med 50 kontor på sex kontinenter tillhandahåller Meltwater personlig, global service som baseras på lokal expertis. Meltwater driver även ”Meltwater Entrepreneurial School of Technology (MEST), en ideell organisation som verkar för att uppfostra framtida generationer av entreprenörer. Läs mer om Meltwater här!

Om Sprout Social

Sprout Social är en plattform för ärendehantering av sociala medier format för företag. Sprout tillhandahåller dels verktyg för smart och social kommunikation för över 15,000 ledande varumärken och verksamheter, där ibland Anthropologie, GrubHub, Hyatt, Spotify, and Zipcar. Dessutom tillhandahåller Sprout en kraftfull plattform via web-browser, iOS och Andriod. Sprout möjliggör för varumärken att kommunicera i sociala kanaler på ett mer effektivt sätt och leverera en extraordinär kundupplevelse. Sprout har sitt huvudkontor i Chicago och är en “Twitter Certified Product”, “Facebook Preferred Marketing Developer”, “LinkedIn Company Page Partner” and “Google+ Pages API Partner”. Läs mer på sproutsocial.com