Produktoppdatering fra Meltwater

San Fransisco, USA
21. oktober 2019

Meltwater, markedsledende innen Media Intelligence, lanserer i dag produktoppdateringen ”Fjord”. Produktoppdateringen gjør det mulig for PR-, kommunikasjons- og markedsavdelinger å samarbeide mer effektivt. Meltwater har posisjonert seg som en ledende global partner for bedrifter som ønsker å følge med på og analysere redaksjonelle og sosiale medier gjennom AI-drevne innsikter. Selskapet har de senere årene ekspandert med noen av verdens skarpeste hoder i takt med organisk vekst og oppkjøp, og har i dag en verdensledende produkt- og ingeniørorganisasjon.

Brukeropplevelsen er oppdatert med en intuitiv design slik at Meltwaters kunder kan jobbe enda mer effektivt i plattformen. Den nye funksjonen ”Prosjekt” gjør det mulig for PR-, kommunikasjons- og markedsavdelinger å samarbeide effektivt på tvers av ulike team og avdelinger. Med den oppdaterte versjonen kan man samarbeide gjennom hele kampanjeprosessen, helt fra første kontakten med media og publisering av kampanjen, til oppfølgning og analysering av sluttresultatet.

Meltwaters mobilapp, tilgjengelig for iOS og Android, har blitt oppdatert og inneholder mange nye, spennende funksjoner. Brukeren kan få varslinger i sanntid når noekritisk inntreffer i nyhetsbildet eller sosiale medier, noe som kan være forretningskritisk for virksomheten. I tillegg er det mulig å søke direkte i mobilappen for å få nye innsikter og analyser, samt se på resultat fra lagrede søk og tagger.

Meltwater fortsetter å investere for å fange opp mer data og diskusjoner enn noen annen innen global media intelligence og social listening-teknologien. Mer enn 500 millioner dokumenter legges til databasen hver dag, inkludert innhold fra Twitter, Dow Jones premium-innhold og Reddit-data. Den nye søk- og analysefunksjonen, Explore, gir kundene umiddelbare resultater og innsikter fra nyheter, sosiale medier og årevis av historisk data. Explore viser historisk data, noe som tidligere ikke har vært mulig når det gjelder analyse av sosiale medier. Med omfattende globalt samarbeid kan Meltwater tilby kundene full tilgang til premium-innhold hentet online, i trykte medier og lyd (også medier i form av betaling tjenester). Alt for at kundene ikke skal gå glipp av viktige omtale.

Samtidig som behovet for PR-, kommunikasjons- og markedsavdelinger utvikler seg, tilbyr Meltwater analyser og innsikter som gjør at kundene kan ta data-drevne
avgjørelser. Plattformen skreddersys etter kundenes behov. Meltwater gir kundene verktøy for å kunne rangere, sammenligne og evaluere medieomtalen, for bedre og mer konkret kunne vise verdi for bedriften. En integrert løsning for publisering og engasjement i sosiale medier, og interaktive analyser for eide kanaler. Det er også nye produkter som Digital Marketing Insight, som gir Meltwaters kunder tips om innholdsmarkedsføring gjennom innovative AI-drevne innsikter, samt informasjon om konkurrenters betalte digitale mediestrategier.

”Vi har over lengre tid sett sammenhengen mellom nyheter og sosiale medier, derfor forventer vi at det kommer til å bli et enda større behov for bedriftene å kunne vi se avkastning på investeringer i egen media, betalt media og annen medieomtale. Meltwater forbedrer samarbeidsmulighetene mellom ulike avdelinger, gjennom å gjøre det mulig for team å se, vise og dele innsikter som er viktige for dem, samtidig som de jobber i det samme intuitive systemet”, sier Niklas de Besche, Executive Director of Product i Meltwater.

Med produktoppdateringen Fjord, kan Meltwater nå levere høyere merverdi for kunder verden over. Mer informasjon om produktoppdateringen kan du se her eller få av din kontaktperson i Meltwater.

Meltwater, en pionér innen media intelligence, hjelper bedrifter verden over med å legge rett strategi og ta velinformerte beslutninger. Meltwater tilbyr løsninger for å overvåke tradisjonelle medier og sosiale medier, sende ut pressemeldinger, håndtere sosiale medier, skape medieanalyser og mye mer. I dag bruker mer enn 30.000 bedrifter på verdensbasis, Meltwaters plattform for å holde seg oppdaterte rundt ulike diskusjoner på nett. Vi hjelper bedrifter med å legge rett strategi, ta velinformerte beslutninger med hjelp av innsikter fra utsiden, noe vi kaller ”Outside Insight”.

Med mer enn 2000 ansatte på 55 kontor globalt kan Meltwater tilby et produkt i verdensklasse. Samtidig kan Meltwater gi konsultasjon basert på lokal ekspertise.

Meltwater driver også et entreprenørprogram i Ghana, Meltwater Entrepreneurial School of Technology (MEST). Det er en ideell organisasjon som jobber for å utdanne og utvikle afrikanske studenter til å bli vellykkede entreprenører innen IT.

Kontakt:

Sophie Hedestad