PRESSEMELDING: San Fransisco, California 24. april 2018

Meltwater kunngjør oppkjøpet av Sysomos. Sysomos er verdensledende innen analyse av sosiale medier og sosialt engasjement. Oppkjøpet utvider Meltwaters kapasitet til å integrere online nyheter og data med analyser av sosiale medier i en kraftfull plattform.

Meltwater har igjen investert i sin visjon «Outside Insight». Det siste oppkjøpet av Sysomos gjør det mulig for bedrifter å analysere sosiale medier, nyheter og brukergenerert innhold i én plattform. Oppkjøpet styrker Meltwaters visjon om å gi bedrifter bedre innsikt fra eksterne data, slik at de kan ligge i forkant.

«Alle bedrifter som analyserer sosiale medier ser på dataen isolert, og begrenser innsiktene som bedrifter og merkevarer kan få», sier Jørn Lyseggen CEO og grunnlegger av Meltwater. «Oppkjøpet av Sysomos gjør det mulig å samle sosiale medier og nyheter under ett selskap, samt å gi data fra sosiale medier en kontekst samtidig som vi legger til sosialt engasjement i vår nyhets- og medieovervåkning» fortsetter Jørn.

For personer som jobber innen PR og kommunikasjon og engasjerer seg med influencers i sosiale medier, kommer Meltwaters Media Intellegence plattform nå til å integrere nyhetsovervåkning og sosialt engasjement. Under Meltwater, vil Sysomos bli Social Analytics avdelingen med fokus på å levere aktuell og relevant innsikt til merkevarer og bedrifter. Noe som forsterker både Sysomos og Meltwaters oppdrag for å levere innsikter fra ekstern data.

«Ved å bli en del av Meltwaters team får våre kunder nytte av ledelsen og den globale tilstedeværelsen fra et av verdens første SaaS-selskap», sier Peter Heffring, tidligere CEO i Sysomos, som kommer til å drive Meltwaters Social Analytics avdeling. «For å forbedre søk- og analyseopplevelsen i Sysomos-plattformen, kommer vi til å utnytte AI-modellene og informasjonen hentet fra den ustrukturerte dataen til Meltwater. Dette vil gi kundene våre den sammenhengen som trengs for å samle inn mer meningsfylt innsikt gjennom deres opptjente og eide medier» fortsetter Peter.

Etter oppkjøpet av DataSift forrige måned, forsterker oppkjøpet av Sysomos Meltwaters posisjon som markedsledende når det kommer til analyse av sosiale medier og Media Intelligence. «Det er ikke nok å bare gi kundene rådata og grundige analyser – bedrifter trenger relevante innsikter. Gjennom våre kombinerte partnerskap, sosiale medier analysene til Sysomos og Meltwaters AI-modeller, kan vi kombinere data fra sosiale medier og nyheter for å trekke ut avgjørende innsikter for våre kunder,» sier Niklas de Besche, Executive Director of Product i Meltwater. «Samtidig som Sysomos kommer til å kunne tilby sine kunder en større integrasjon mellom sosialt engasjement og medieovervåkning», fortsetter Niklas.

Oppkjøpet av Sysomos er det syvende Meltwater gjør i løpet av de siste 18 månedene.

Meltwater, en pioner for medieintelligens og nå Outside Insight, gir bedrifter den informasjonsfordelen de trenger for å holde seg i forkant. Mer enn 25.000 selskaper bruker Meltwaters Media Intelligece-plattform til å følge med i milliarder av online-samtaler, trekke ut relevante datainnsikter og bruke det til å strategisk håndtere sine merkevarer samt å være i forkant av konkurrenter.

Med over 55 kontorer på seks forskjellige kontinenter er Meltwater dedikert til personlig, global service bygget på lokal ekspertise.

Hold deg oppdatert på hva som skjer, følg Meltwater på, Twitter, Facebook, LinkedIn, Youtube eller gå inn på vår hjemmeside https://www.meltwater.com/no/

Om Sysomos

Sysomos er verdensledende innen markedsføring og analyse av sosiale medier. De hjelper merkevarer og byråer med å oversette data til innsikter. Sysomos plattform gjør det enkelt for personer som jobber innen markedsføring å lytte, publisere, engasjere og analysere fortjent, eid og betalt media. Sysomos har mer enn 1200 kunder, inkludert 80% av verdens ledende merkevarer og globale byråer.
Mer informasjon finnes på Sysomos.com

Zebastian Filling