Meltwater neemt leidend social analytics bedrijf Sysomos over

Amsterdam, 24 april 2018 – Meltwater, koploper op het gebied van media intelligence, heeft vandaag de acquisitie aangekondigd van Sysomos, een leider in social analytics en engagement. Met de toevoeging van Sysomos aan Meltwater wordt het mogelijk om meer inzichten van social media, nieuws en andere content vanuit één platform te analyseren. Deze acquisitie bevordert de missie van Meltwater om bedrijven met inzichten uit externe data een voorsprong te bieden.

‘Alle social analytics bedrijven kijken naar geïsoleerde sociale gegevens, wat inzichten voor merken en bedrijven beperkt,’ zegt Jorn Lyseggen, oprichter en CEO van Meltwater. “Door de acquisitie van Sysomos kunnen we nieuws en sociale media samenbrengen binnen één bedrijf. Dit versterkt ons huidige aanbod en geeft meer context aan sociale data.’

Voor pr- en communicatieteams die dagelijks contact hebben met influencers op social media biedt de bestaande Media Intelligence-divisie van Meltwater vanaf nu geïntegreerde nieuwsmonitoring en social engagement. Binnen Meltwater wordt Sysomos de Social Analytics divisie met een focus op het leveren van meer relevante inzichten aan merken en marketingteams.

‘Door aan te sluiten bij het Meltwater team profiteren onze klanten van het leiderschap en globale bereik van een van de eerste SaaS bedrijven ter wereld,’ aldus Peter Heffring, de voormalig CEO van Sysomos en degene die nu de Social Analytics divisie gaat leiden. ‘Om de zoek- en analyse-ervaring in het Sysomos platform te versterken gaan we AI capaciteiten van Meltwater en informatie die Meltwater uit het unstructured web verzamelt gebruiken. Zo geven we onze klanten de context die ze nodig hebben om meer waardevolle inzichten te verzamelen van hun earned en eigen sociale kanalen.’

Nadat vorige maand ook DataSift werd overgenomen, versterkt de acquisitie van Sysomos de positie van Meltwater als marktleider op het gebied van Social Analytics en Media Intelligence. ‘Het volstaat niet om klanten gewoon ruwe data of oppervlakkige analyses te geven – bedrijven hebben relevante inzichten nodig. Het combineren van onze data partnerships, de social analytics van Sysomos en de AI van Meltwater maakt het mogelijk om nog meer sociale en redactionele data te combineren om baanbrekende inzichten te genereren voor de klanten van zowel Meltwater als Sysomos,’ zegt Niklas de Besche, Executive Director of Product at Meltwater. ‘Tegelijkertijd kunnen we onze klanten, samen met Sysomos, een betere integratie bieden tussen social engagement en mediamonitoring.’

De acquisitie van Sysomos is de zevende acquisitie van Meltwater in de laatste 18 maanden.

Over Meltwater

Meltwater, koploper op het gebied van media intelligence en nu ook Outside Insight, biedt bedrijven het informatievoordeel dat ze nodig hebben om voorop te blijven. Meer dan 26.000 bedrijven hebben Meltwater media intelligence gebruikt om miljarden online gesprekken in de gaten te houden, relevante inzichten te vergaren en hun merken strategisch te beheren. Met bijna 20 jaar ervaring in data analyse is Meltwater toegewijd aan persoonlijke en wereldwijde service, gebaseerd op de lokale expertise van 55 kantoren verspreid over zes continenten. Meltwater zet zich ook in voor het bevorderen van het ecosysteem van de datawetenschap via MEST, een pan-Afrikaans ondernemersprogramma en incubator, en via Shack15, een wereldwijde gemeenschap van datawetenschappers. Meer informatie op meltwater.com.

Over Sysomos

Sysomos is globale marktleider in sociale marketing en analytics, waarmee merken en bureaus gegevensgerichte inzichten kunnen omzetten in bruikbare mogelijkheden voor klantbetrokkenheid. Ons op inzichten gebaseerde sociaal platform biedt marketeers de gemakkelijkste manier om te zoeken, ontdekken, luisteren, publiceren, engagen en analyseren op schaal van earned, owned en paid media. Sysomos bedient meer dan 1200 klanten, waaronder 80% van ’s werelds beste bureaus en wereldwijde merken. Meer informatie op sysomos.com.

Voor meer informatie:
Rym Bachouche – Head of Marketing & Communications France | Benelux | Middle East
T: +33 6 2368 8649
E: rym.bachouche@meltwater.com