Yritykset heittävät hukkaan verkossa vapaasti saatavilla olevan datan liiketoimintahyödyt. Ulkoista tietoa on hyödynnettävä päätöksenteossa paljon nykyistä tehokkaammin, väittää Media Intelligence -palveluntarjoaja Meltwaterin perustaja ja toimitusjohtaja Jorn Lyseggen.

Vapaasti saatavilla olevaa ulkoista tietoa ei ole koskaan ollut niin paljon kuin nyt, ja sosiaalisen median avoin luonne tarjoaa yrityksille valtavasti mahdollisuuksia.
”Pelkkään organisaation sisäiseen tietoon luottamisen sijaan yritysten tulisi valjastaa käyttöönsä myös ulkoinen tieto. Sen entistä tehokkaampi louhinta ja analysointi ovat elintärkeitä esimerkiksi asiakas- ja toimialaymmärryksen kannalta”, Lyseggen kertoo.
Meltwaterin leipälaji on auttaa yrityksiä löytämään relevantti sisältö valtavasta ulkoisen datan massasta ja hyödyntämään esimerkiksi sosiaalisesta mediasta saatavaa tietoa nykyistä enemmän markkinoinnissa, viestinnässä ja päätöksenteon tukena.

Yrityksen perustaja ja toimitusjohtaja Jorn Lyseggen kertoo ulkoisen tiedon louhinnasta ja analysoinnista Slushissa keskiviikkona 11. marraskuuta (Silver Stage, klo 13.40). Hän on haastateltavissa tapahtuman yhteydessä samasta aiheesta sekä esimerkiksi yrityksensä kasvutarinan tiimoilta. Haastattelupyynnöt voi esittää Meltwater Suomen Markus Tendefeltille (markus.tandefelt@meltwater.com, puh. 040 833 1827).

Meltwater on maailman johtava mediaseurannan palveluntarjoaja. Vuonna 2001 perustettu yritys toimii 20 maassa, ja sillä on yli 23 000 asiakasta ympäri maailman.
Lisätiedot:
Markus Tandefelt, Business Development Director, Meltwater Suomi
markus.tandefelt@meltwater.com, puh. 040 833 1827

Meltwater
Meltwater on globaali toimija dynaamisella ja nopeasti kasvavalla toimialalla. Yritys tuottaa ratkaisuja sosiaalisen median, uutismedian sekä Media Intelligence -informaation seurantaan, osallistumiseen sekä hallintaan. Globaalisti yrityksellä on 50 toimistoa viidellä mantereella ja pääkonttori sijaitsee San Franciscossa. Meltwater on kasvanut Suomessa seitsemässä vuodessa neljän henkilön start-upista 50 työntekijän organisaatioksi. Meltwaterin liikevaihto Suomessa on yli seitsemän miljoonaa euroa.