Tiedote 17.3
Meltwater lisää Facebookista saatavan datan tarjontaa

Meltwaterin asiakkaat saavat uuden DataSift-yhteistyön myötä pääsyn Facebookin anonyymiin yksityisdataan.

Media intelligence -palveluita tarjoava Meltwater ilmoitti tänään Human Data intelligencen markkinajohtaja DataSiftin kanssa aloittamastaan uudesta tiedonvälitysyhteistyöstä, jonka myötä Meltwaterin asiakkaat saavat pääsyn Facebookin käyttäjistä koottuun anonyymiin ykstyisdataan.

”Yhteistyömme DataSiftin kanssa antaa meille mahdollisuuden generoida ja jakaa tietoa, joka perustuu maailman suurimpaan julkiseen mielipiteeseen Facebookiin”, toteaa Meltwaterin tuotejohtaja Mike Ruggieri. ”Tämä uusi palvelu vahvistaa ydintarjontaamme ja lisää mahdollisuuksiamme hyödyntää useimpien yritysten sisäisten järjestelmien ulkopuolelle jäävää kasvavaa määrää dataa. Näiden ulkopuolisten signaalien (Outside Insight) tarjoaminen auttaa asiakkaitamme muokkaamaan kilpailu- ja kasvustrategioitaan.”

Meltwaterin uusi palvelu on suunniteltu välittämään Facebookissa jaettuihin tapahtumiin, aktiviteetteihin, brändinimiin ja muihin aiheisiin liittyvää käyttäjätason tietoa. Palvelu sisältää suuren määrän metadataa sekä yli 60 mahdollisuutta suodattaa ja analysoida sisältöä, aiheita, hashtageja ja linkkejä. Lisäksi jokainen datayksikkö sisältää demograafisia tietoja, kuten sukupuolen, iän ja sijainnin. Markkinoijat voivat dataa analysoimalla tehdä paremmin informoituja päätöksiä siitä, miten he markkinoivat Facebookissa ja muualla.

Melwater, kuudella mantereella yli 50 toimistossa toimiva toimialan edelläkävijä, on markkinoiden kilpailukykyisin media intelligence -palvelu. Yritysasiakkaamme hyödyntävät syvällisiä signaaleja hallitakseen brändiään, ymmärtääkseen kilpailua ja pysyäkseen selvillä toimialan trendeistä. Meltwaterin mediaseurannan, sosiaalisen median seurannan ja media intelligence palvelut tarjoavat näitä signaaleita ja auttavat yrityksiä tekemään dataan pohjautuvia päätöksiä.

”DataSift antaa yrityksille mahdollisuuden saada informaation virrasta arvokasta tietoa, joka auttaa äitä tekemään paremmin informoituja liiketoimintapäätöksiä”, toteaa DataSiftin toimitusjohtaja Tim Barker. ”Facebookin aihedata tarjoaa yrityksille yksityisyysvaatimukset huomioon ottaen lisää syvällistä ymmärrystä siitä, mitä näiden avainyleisöt jakavat ja miten nämä osallistuvat maailman suurimmalla yhteisöalustalla. Olemme iloisia yhteistyöstä Meltwaterin kanssa ja mahdollisuudesta tarjota sen asiakkaille näiden kohdeyleisöistä lisää tietoa.”

Lisätiedot:
Markus Tandefelt, Business Development Director, Meltwater Suomi
markus.tandefelt@meltwater.com, puh. 040 833 1827

Meltwater
Meltwater auttaa yrityksiä tekemään parempia, dataan perustuvia päätöksiä hyödyntämällä ulkoista tietoa. Yli 23 000 yritystä käyttää Meltwaterin media intelligence -palvelua pysyäkseen ajan tasalla miljardeista internetin keskusteluista, kerätäkseen relevantit tiedot ja käyttääkseen tietoa strategisesti brändinhallinnassa ja pysyäkseen kilpailijoidensa edellä. Globaalisti yrityksellä on 50 toimistoa kuudella mantereella ja pääkonttori sijaitsee San Franciscossa. Meltwater on kasvanut Suomessa seitsemässä vuodessa neljän henkilön start-upista 50 työntekijän organisaatioksi. Meltwaterin liikevaihto Suomessa on yli seitsemän miljoonaa euroa.
Meltwaterilla on myös voittoa tavoittelematon teknologiakoulu MEST, joka kouluttaa tulevaisuuden yrittäjiä.

DataSift
DataSift on johtava inhimillistä dataa tarjoava teknologiayhtiö, joka auttaa sovellusten kehittäjiä maksimoimaan inhimillisen datan arvon reaaliajassa. DataSiftin palvelu prosessoi päivässä yli kaksi miljardia käyttäjien interaktiota muuttaen datan tiedoksi vaarantamatta käyttäjien yksityisyyttä.
Vuonna 2010 perustetun DataSiftin pääkonttori on San Franciscossa, ja toimistot ovat New Yorkissa, Readingissa ja Lontoossa Britanniassa. DataSiftin partnereita ovat Oracle, Sysomos and WPP sekä tuhannet sovelluskehittäjät monilta toimialoilta, kuten kaupan, telekommunikaation, teknologian, kuluttajatuotteiden ja digitaalisten palveluiden aloilta. Lisätietoa datasift.com.